'Gefeliciteerd, u hebt de eerste prijs gewonnen, met uw slagzin!' lees ik als ik de enorme envelop die zojuist op de mat is gevallen, open scheur. Het is begin 1997. Ik moet even nadenken, want ik doe wel vaker aan wedstrijden mee als er slagzinnen te bedenken zijn. Zo heb ik al eens een blokje goud gewonnen met een slagzin voor BonbonBloc, waarmee ik een medewerker van een bank met een goudkluis vol 'broodjes' goud in een schater deed schieten, op mijn vraag of hij kon nagaan hoeveel mijn blokje waard was.
In dit geval blijkt het een wedstrijd van Videoland te zijn en heb ik schijnbaar het leukste antwoord gegeven op de vraag: 'hoe ver zou je gaan om bij de Kerstman je zin te krijgen?' De prijs? Een negen daagse reis naar New York voor twee personen, inclusief verblijf in het Lexington Hotel in hartje Manhattan, een bustour door de stad, een rondvaart, een helikoptertocht, een Broadway Show naar keuze, en een dineetje in het een restaurant in het Rockefeller Center. Wauw!!
Midden april arriveren manlief en ik in The Big Apple, vast van plan om ons volledig onder te dompelen in the city that never sleeps. We laten ons met de helikopter langs het Vrijheidsbeeld vliegen, varen over de brede Hudsonrivier met uitzicht op de indrukwekkende skyline, rijden met een tourbus door de drukke straten en kijken onze ogen uit. We bezoeken the Empire State Building, the Chrysler Building, zoeven met een razendsnelle lift naar de top van het WTC en kijken vanaf het Observation Deck met verbazing tot bijna de rand van de aardbol. We bezoeken de Broadway Show Miss Saigon en zijn getuige van een Hallelujah praise The Lord kerkdienst in Harlem, We wandelen het kilometerslange Broadway van het begin tot het einde af, iets waarmee we bijna een dag zoet zijn en kijken onze ogen uit naar de enorme gebouwen, de vele winkels, de overdaad aan neon, de onafzienbare stroom van toeterende yellow cabs. We laveren langs de vele handkarretjes met hotdogs, donuts, pretzels en frisdrank.
Aan een echte New Yorkse agent op een van de straathoeken vroeg ik of ik een foto van hem mocht maken. 'CanI take a shot of you? Hij keek me een moment aan en vroeg toen: 'You wanna shoot me?' waarop ik mijn allereerste opvlieger kreeg van de giebelzenuwen.
Uit een van de winkels klinkt 'Don't let Go' van En Vogue. Een nummer dat vanaf dat moment gelijk staat aan deze onvergetelijke New York ervaring.
In dit geval blijkt het een wedstrijd van Videoland te zijn en heb ik schijnbaar het leukste antwoord gegeven op de vraag: 'hoe ver zou je gaan om bij de Kerstman je zin te krijgen?' De prijs? Een negen daagse reis naar New York voor twee personen, inclusief verblijf in het Lexington Hotel in hartje Manhattan, een bustour door de stad, een rondvaart, een helikoptertocht, een Broadway Show naar keuze, en een dineetje in het een restaurant in het Rockefeller Center. Wauw!!
Midden april arriveren manlief en ik in The Big Apple, vast van plan om ons volledig onder te dompelen in the city that never sleeps. We laten ons met de helikopter langs het Vrijheidsbeeld vliegen, varen over de brede Hudsonrivier met uitzicht op de indrukwekkende skyline, rijden met een tourbus door de drukke straten en kijken onze ogen uit. We bezoeken the Empire State Building, the Chrysler Building, zoeven met een razendsnelle lift naar de top van het WTC en kijken vanaf het Observation Deck met verbazing tot bijna de rand van de aardbol. We bezoeken de Broadway Show Miss Saigon en zijn getuige van een Hallelujah praise The Lord kerkdienst in Harlem, We wandelen het kilometerslange Broadway van het begin tot het einde af, iets waarmee we bijna een dag zoet zijn en kijken onze ogen uit naar de enorme gebouwen, de vele winkels, de overdaad aan neon, de onafzienbare stroom van toeterende yellow cabs. We laveren langs de vele handkarretjes met hotdogs, donuts, pretzels en frisdrank.
Aan een echte New Yorkse agent op een van de straathoeken vroeg ik of ik een foto van hem mocht maken. 'CanI take a shot of you? Hij keek me een moment aan en vroeg toen: 'You wanna shoot me?' waarop ik mijn allereerste opvlieger kreeg van de giebelzenuwen.
Uit een van de winkels klinkt 'Don't let Go' van En Vogue. Een nummer dat vanaf dat moment gelijk staat aan deze onvergetelijke New York ervaring.